၁၄.၂.၂၀၁၃
ေနက နိုင္ငံျခားသား ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္မ်ားနွင့္ သြားလာရင္း အင္းေလးကန္အတြင္းရွိ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားသို႔
ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ က်ြန္ေတာ္တို႔ ေရာက္သြားခ်ိန္တြင္ ဘုရားရင္ျပင္ေတာ္ေရွ.တြင္လူတို႔ ရံုးစုရံုးစုနွင္.
ျဖစ္ေနျကပါသည္ ။ ဘာျဖစ္သလဲဟု အက်ိဳးအေျကာင္း ေမးျကည္.ရာ ျဖစ္ေတာင္.ျဖစ္ခဲ ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားေပၚ၌
ဓါးထိုးမွု ျဖစ္ပြားသည္ဟု သိရ၍ အလြန္အံ.ျသသြားပါသည္ ။
ေအးခ်မ္းလွေသာ
အင္းေလးေဒသတြင္ မျဖစ္စဖူး ထူးကဲလွပါဘိသည္ ဟုေအာက္ေမ.ကာ ျဖစ္စဥ္ကို ေမးေတာ. ပို၍ အံ.ျသ
ရပါသည္။ ဓါးနွင္. အထိုးခံရသူမွာ ဘုရားဖူးတစ္ဦး ျဖစ္ျပီး ဓါးျဖင္.ထိုးသူမွာ ေဖာင္ေတာ္ဦး
ဘုရားမွ ေရြွဆိုင္း ကန္ထရိုက္ ယူေရာင္းသူ ျဖစ္သည္ဟု သိရ၍ ျဖစ္သည္။ ဘုရားဖူးက သူတို.
ေရာင္းေသာ ေရြွဆိုင္းကို မ၀ယ္ပဲသူ.မွာပါလာေသာ ေရြွဆိုင္းျဖင္.ဘုရားကို ပူေဇာ္၍ ဓါးျဖင္.ထိုးျခင္း
ျဖစ္ပါသတဲ.။ ျမတ္စြာဘုရား။ ေလာကျကီး၌…..ဘာေတြ ျဖစ္ကုန္ျပီနည္းဟု ရင္ဘတ္ကို
ဖိမိပါသည္ ။
ျမန္မာတစ္နိုင္ငံလံုးတြင္
နိုင္ငံေတာ္ပိုင္ ပစၥည္းမ်ား ၊ လုပ္ငန္းမ်ားကို ပုဂၢလိကပိုင္ လြွဲေျပာင္းေပးျခင္းမ်ား
ေခတ္စားလာသည္. နည္းတူ ျမန္မာနိုင္ငံတစ္၀ွမ္းရွိ ဘုရားမ်ားသည္လည္း ဘုရားဆိုင္ခန္းမ်ား
၊ ဓါတ္ပံုလုပ္ငန္းမ်ား ၊ ေရြွဆိုင္း ေရာင္းခ်ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ၊ ကားရပ္နားျခင္းလုပ္ငန္းမ်ား
၊ အုန္းပြဲ ငွက္ေျပာပြဲေ ရာင္းခ်ျခင္း လုပ္ငန္းမ်ား ၊ စေသာ ၀င္ေငြရရာရေျကာင္း လုပ္ငန္းမွန္သမ်ွကို
ကန္ထရိုက္ေပးျခင္း ၊ ေလလံပစ္ျခင္းမ်ားကို တြင္က်ယ္စြာ လုပ္ေဆာင္လာျကပါသည္ ။ ထိုအထဲတြင္
အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦးဘုရားလဲ ပါ၀င္ပါသည္ ။ အျခား လုပ္ငန္းမ်ားကို မည္သို.ကန္ထရိုက္ ခ်ထားေပးလဲ
မသိေသာ္လည္း ေဖာင္ေတာ္ဦး ေစတီတြင္ ေရြွဆိုင္းေရာင္းခ်ခြင္. ရထားသူ ကန္ထရိုက္ကေတာ. ေတာ္ေတာ္
စီးပြားေရးဆန္သည္ဟုပဲ ေျပာမလား ၊ သေဘာထား တင္းမာသည္ပဲေ ျပာမလား။ စီးပြားေရး လာဘ္ျမင္သည္ဟုပဲ
ေျပာမလား။ ေဖာင္ေတာ္ဦး ဘုရားရွိ ဗုဒၥရုပ္ပြားေတာ္ ငါးဆူကို ေရြွသကၤန္း ဆက္ကပ္ပူေဇာ္လိုလ်င္
မည္မ်ွအရည္အေသြး ေကာင္းေသာ ေရြွဆိုင္းမ်ားကို ဘုရားဖူးမွ ယူေဆာင္လာသည္ျဖစ္ေစ ၊ မိမိတို.
ေရာင္းခ်ေသာ ေရြွဆိုင္းမွ တစ္ပါး မည္သူ.ကိုမွ ကပ္လွဴ ပူေဇာ္ခြင္.မျပဳပါ ။ ထိုင္းနိုင္ငံမွ
တိုးရစ္မ်ားသည္ သူတို.နွင္.အတူပါလာေသာ ေရြွဆိုင္းမ်ားကို ပူေဇာ္ခြင္.မရ၍ ေရြွမ်ားကို
အလွဴခံမွန္ပံုးထဲတြင္ ထည္.၍ ျပန္သြားရတာ က်ြန္ေတာ္ မျကာခနေတြ.ဖူးပါသည္ ။
ျမန္မာဘုရားဖူးမ်ား
ယူေဆာင္လာေသာ ေရြွဆိုင္းမ်ားကိုလည္း မွန္ပံုးထဲတြင္ ထည္.ကာ လွူခဲ.ရပါသည္ ။ ထိုမွန္ပံုးထဲမွ
ေရြွမ်ားကို ဘယ္ေနရာမွာ သံုးသလဲေတာ. က်ြန္ေတာ္တို.လဲ မေတြးတတ္ပါ ။ အင္းေလး ေဖာင္ေတာ္ဦး
ဘုရားသို. ေရာက္တိုင္း ေအာက္ပါ ေျကျငာခ်က္ကို အသံခ်ဲ.စက္ျဖင္. ေျကျငာေနတာကိုလည္း အျမဲတမ္းလိုပင္
ျကားရေလ.ရွိပါသည္ ။
“ဘုရားဖူးဧည္.သည္မ်ားခင္ဗ်ား
…….
ေလွဆိပ္နွင္. ဘုရားပရ၀ုဏ္အတြင္း အတင္းအဓမၼ လိမ္လည္ ေရာင္းခ်ေနေသာ ေရြွဆိုင္းမ်ားအား ဘုရား၌ ကပ္လွူပူေဇာ္ခြင္. ျပဳမည္ မဟုတ္ေျကာင္း ျကိုတင္အသိေပး ေျကျငာအပ္ပါသည္ “ဟူသတည္း ။သေဘာကေတာ. ငါ.ထံမွ ေရြွကိုသာ ၀ယ္ျကကုန္ေလာ. ဟူသည္. အဓိပါယ္ျဖစ္သည္ ။ ထိုေျကျငာခ်က္ကို တိုးရစ္မ်ားက ဘာေတြ ေျပာေနတာလဲဟု ေမးေသာအခါ ကိုယ္ေပါင္ကိုယ္ လွန္ေထာင္းရမွာ ရွက္စရာ ေကာင္းလြန္းသျဖင္. ဘုရားဖူးေတြ ေလွေပၚကို အတက္အဆင္း သတိထားျကပါလို. ေျကျငာေနတာပါ ဟုေျပာရသည္ ။
ေလွဆိပ္နွင္. ဘုရားပရ၀ုဏ္အတြင္း အတင္းအဓမၼ လိမ္လည္ ေရာင္းခ်ေနေသာ ေရြွဆိုင္းမ်ားအား ဘုရား၌ ကပ္လွူပူေဇာ္ခြင္. ျပဳမည္ မဟုတ္ေျကာင္း ျကိုတင္အသိေပး ေျကျငာအပ္ပါသည္ “ဟူသတည္း ။သေဘာကေတာ. ငါ.ထံမွ ေရြွကိုသာ ၀ယ္ျကကုန္ေလာ. ဟူသည္. အဓိပါယ္ျဖစ္သည္ ။ ထိုေျကျငာခ်က္ကို တိုးရစ္မ်ားက ဘာေတြ ေျပာေနတာလဲဟု ေမးေသာအခါ ကိုယ္ေပါင္ကိုယ္ လွန္ေထာင္းရမွာ ရွက္စရာ ေကာင္းလြန္းသျဖင္. ဘုရားဖူးေတြ ေလွေပၚကို အတက္အဆင္း သတိထားျကပါလို. ေျကျငာေနတာပါ ဟုေျပာရသည္ ။
ထိုေန.ကျဖစ္စဥ္မွာ
ဘုရားဖူးတစ္ဦးက ကန္ထရိုက္ ေရာင္းေသာ ေရြွကိုမ၀ယ္ပဲ မိမိမွာပါသည္. ေရြွကို ဘုရားအားဇ
ြတ္ကပ္ရန္ ျကိုးစားရာမွာ ကန္ထရိုက္က ဓါးျဖင္.ထိုးျခင္း ကိုခံရျခင္း ျဖစ္သည္ ။
ဤေဆာင္းပါးကား ကန္ထရိုက္မ်ား၏ စီးပြားေရး လက္၀ါးျကီးအုပ္ပံု၊ ၀ိသမ ေလာဘေဇာ တိုက္ေနပံုတို.ကို ေဖာ္ျပလိုရင္း မဟုတ္။ လူတစ္ေယာက္ ဓါးထိုးခံရျပီးေနာက္ မည္ကဲ.သို.အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ျကသည္ ဟူေသာ ေနာက္ဆက္တြဲကိစၥ ကို ေျပာလိုျခင္းျဖစ္သည္ ။ ပံုမွန္အားျဖင္. က်ြန္ေတာ္ နားလည္သည္မွာ လူတစ္ေယာက္ အေရးေပါ ္ဒါဏ္ရာရ၍ ေသေကာင္ေပါင္းလဲ ျဖစ္ေသာအခါ အနီးဆံုးေဆးရံုသို. ပို.ေဆာင္ ျကရစျမဲ ျဖစ္သည္ ။ တစ္ကမၻာလံုးမွာလဲ ဤသို.ပင္ ေဆာင္ရြက္ျကသည္ ။ သို.ေသာ္ က်ြန္ေတာ္တို.နိုင္ငံကား ရွာမွရွားေသာ နိုင္ငံေပတကား ။ ဓါးထိုးခံရေသာ လူနာသည္ အနီးဆံုး (အခင္းျဖစ္ရာ ေနရာတစ္၀ိုက္၌ အေကာင္းဆံုး ) ေဆးကုသမွု ေပးနိုင္ေသာ ေညာင္ေရြွျပည္သူ.ေဆးရံုျကီးသို. ခ်က္ျခင္းပို.ေဆာင္ ကုသမေပးျကပဲ ။ နမ္.ပန္ရြာ ရဲကင္းသို. စက္ေလွျဖင္. သြားျကရသတဲ.။ လူမမာက ဓါးဒဏ္ရာ တန္းလမ္းနွင္. မလိုအပ္ပဲ စက္ေလွ တဖုတ္ဖုတ္စီးကာ ေဆးရံုရွိရာ ေညာင္ေရြွျမို.နွင္. ခရီးဆန္.က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာနမ္.ပန္သို. သြားရပါသတဲ.။ အဘယ္.ေျကာင္.ဆိုေသာ္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ တည္ဆဲဥပေဒ ၊
နည္းဥပေဒမ်ားအရ ရဲအေရးပိုင္ေသာ အမွုအခင္း တစ္ခုေျကာင္. ဒဏ္ရာအနာတရ ျဖစ္လ်င္ ရဲေဆးစာ မပါပဲ မည္သည္.ဆရာ၀န္၊ ေဆးရံုကမွ ကုသေပးခြင္. (အသက္ကယ္ခြင္.) မရွိပါတဲ.ခင္ဗ်ာ ။ ဒါ.ေျကာင္. နီးတာ ေ၀းတာအပထား ၊ ေသတာရွင္တာ အပထား ရဲမလာလ်င္ ငုတ္တုတ္ ထိုင္ေစာင္.ျကရမည္. လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားေပတကား ။
ဤေဆာင္းပါးကား ကန္ထရိုက္မ်ား၏ စီးပြားေရး လက္၀ါးျကီးအုပ္ပံု၊ ၀ိသမ ေလာဘေဇာ တိုက္ေနပံုတို.ကို ေဖာ္ျပလိုရင္း မဟုတ္။ လူတစ္ေယာက္ ဓါးထိုးခံရျပီးေနာက္ မည္ကဲ.သို.အေရးယူ ေဆာင္ရြက္ျကသည္ ဟူေသာ ေနာက္ဆက္တြဲကိစၥ ကို ေျပာလိုျခင္းျဖစ္သည္ ။ ပံုမွန္အားျဖင္. က်ြန္ေတာ္ နားလည္သည္မွာ လူတစ္ေယာက္ အေရးေပါ ္ဒါဏ္ရာရ၍ ေသေကာင္ေပါင္းလဲ ျဖစ္ေသာအခါ အနီးဆံုးေဆးရံုသို. ပို.ေဆာင္ ျကရစျမဲ ျဖစ္သည္ ။ တစ္ကမၻာလံုးမွာလဲ ဤသို.ပင္ ေဆာင္ရြက္ျကသည္ ။ သို.ေသာ္ က်ြန္ေတာ္တို.နိုင္ငံကား ရွာမွရွားေသာ နိုင္ငံေပတကား ။ ဓါးထိုးခံရေသာ လူနာသည္ အနီးဆံုး (အခင္းျဖစ္ရာ ေနရာတစ္၀ိုက္၌ အေကာင္းဆံုး ) ေဆးကုသမွု ေပးနိုင္ေသာ ေညာင္ေရြွျပည္သူ.ေဆးရံုျကီးသို. ခ်က္ျခင္းပို.ေဆာင္ ကုသမေပးျကပဲ ။ နမ္.ပန္ရြာ ရဲကင္းသို. စက္ေလွျဖင္. သြားျကရသတဲ.။ လူမမာက ဓါးဒဏ္ရာ တန္းလမ္းနွင္. မလိုအပ္ပဲ စက္ေလွ တဖုတ္ဖုတ္စီးကာ ေဆးရံုရွိရာ ေညာင္ေရြွျမို.နွင္. ခရီးဆန္.က်င္ဘက္ျဖစ္ေသာနမ္.ပန္သို. သြားရပါသတဲ.။ အဘယ္.ေျကာင္.ဆိုေသာ္ ျမန္မာနိုင္ငံ၏ တည္ဆဲဥပေဒ ၊
နည္းဥပေဒမ်ားအရ ရဲအေရးပိုင္ေသာ အမွုအခင္း တစ္ခုေျကာင္. ဒဏ္ရာအနာတရ ျဖစ္လ်င္ ရဲေဆးစာ မပါပဲ မည္သည္.ဆရာ၀န္၊ ေဆးရံုကမွ ကုသေပးခြင္. (အသက္ကယ္ခြင္.) မရွိပါတဲ.ခင္ဗ်ာ ။ ဒါ.ေျကာင္. နီးတာ ေ၀းတာအပထား ၊ ေသတာရွင္တာ အပထား ရဲမလာလ်င္ ငုတ္တုတ္ ထိုင္ေစာင္.ျကရမည္. လုပ္ထံုး လုပ္နည္းမ်ားေပတကား ။
Ko
Nyi , အင္တာနက္စာမ်က္ႏွာသတင္း
No comments:
Post a Comment