01 January, 2013

ျမန္မာ့ရွပ္ရွင္အက်ဘက္ကိုဦးတည္ေနဟု ရွပ္ရွင္အစည္းအရံုးဥကၠဌေျပာျပီ ...


ဘာလိုလိုနဲ႔အမ်ားျပည္သူ ေစာင့္ေမွ်ာ္ၾကည့္႐ႈၾကတဲ့ ၂၀၁၂ခု ႏွစ္မွာေပးတဲ့ ၂၀၁၁ခုႏွစ္အတြက္  ျမန္မာ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆုေပးပြဲ အခမ္းအနားကေတာ့ ၿပီးဆံုးသြား ခဲ့ပါၿပီ။ယခုႏွစ္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ထူး ထူးခၽြန္ဆု(အကယ္ဒမီ)ေပးပြဲအ ခမ္းအနားကေတာ့ မထင္မွတ္စရာ  ေတြနဲ႔႐ုပ္ရွင္ခ်စ္ပရိသတ္ေတြကို ေပးႏိုင္ခဲ့သလို ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာ ရွင္၊အတတ္ပညာရွင္မ်ားအတြက္   လည္း အမွတ္တရျဖစ္ေစတဲ့ အခမ္းအနားတစ္ခုလည္းျဖစ္ေစ ခဲ့ပါတယ္။ ယခင္ အစိုးရလက္ထက္၂၀၀၅ခုႏွစ္ကစလို႔ျမန္မာ ႏုိင္ငံရဲ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးၿမိဳ႕ေတာ္ လို႔ေခၚ တြင္သမုတ္ၾကတဲ့ ေနျပည္ေတာ္  မွာက်င္းပခဲ့ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္  ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆု(အကယ္ဒမီ) အခမ္းအနားမွာ ပထမဆံုး မိန္႔ခြန္း     ေျပာၾကားတဲ့ ျမန္မာႏုိင္ငံ႐ုပ္ရွင္  အစည္း႐ံုးဥကၠ႒အျဖစ္ ဦးဇင္၀ိုင္း က ျဖစ္လာခဲ့ပါသည္။ ဒီအခမ္း အနားမွာ ႐ုပ္ရွင္အစည္း႐ံုးဥကၠ႒  ဦးဇင္၀ိုင္းေျပာၾကားခဲ့တာကေတာ့   ““၁၉၂၀ခုႏွစ္မွာ စတင္ခဲ့တဲ့ ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ဟာ မၾကာမီကာလမွာ ႏွစ္ တစ္ရာျပည့္ေတာ့မွာျဖစ္ပါတယ္။ ၁၉၂၀ခုႏွစ္မွာႀကီးမားလွတဲ့ ႐ိုက္ကူးေရး စက္ကိရိယာမ်ားနဲ႔ေခတ္မီ႐ုပ္ရွင္   ႐ံုႀကီးမ်ား ရာေပါင္းမ်ားစြာနဲ႔ အဆင့္အတန္းမီတဲ့ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္     ဟာ ဒီေန႔အခ်ိန္အခါမွာေတာ့ အလြန္နည္းပါးတဲ့ေငြေၾကးအရင္း အႏွီးနဲ႔ဇာတ္ကားစတင္႐ိုက္ကူး စဥ္မွာ အခက္အခဲေပါင္းစံုနဲ႔ေတြ႕  ႀကံဳေနရဆဲပဲျဖစ္ပါတယ္။ ျမန္မာ  ႐ုပ္ရွင္ရဲ႕ႏွစ္အလိုက္႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ ကားထြက္ရွိမႈကို သံုးသပ္ၾကည့္ မယ္ဆိုပါလွ်င္ ၁၉၆၉ခုႏွစ္မွာ ၉၃ ကား၊၁၉၇၈ခုႏွစ္မွာ ၇၉ကား၊ ၁၉၉၄ခုႏွစ္မွာ ၄၅ကားနဲ႔ ယခု ဒီ အခမ္းအနားႀကီးက်င္းပတဲ့ ၂၀၁၁ ခုႏွစ္မွာ ၁၅ကားသာ ႐ံုတင္တင္  ျပႏုိင္ေတာ့ပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္  ျခင္းအားျဖင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ေလာ ကဟာ အက်ဘက္ကိုဦးတည္ေန တာကို ေတြ႕ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ဒါ့ အျပင္ လက္ရွိကာလမွ ႐ုပ္ရွင္  ႐ိုက္ကူးေရးေခတ္မီစတူဒီယိုႀကီး မ်ား ေခတ္မီကင္မရာနဲ႔ဆက္စပ္   ႐ိုက္ကူးေရးပစၥည္းမ်ား၊နည္းပညာ   ႏွင့္အေတြ႕အႀကံဳလိုအပ္မႈမ်ား၊ ႐ုပ္ရွင္အႏုပညာရွင္၊အတတ္ပညာ ရွင္မ်ား၏ အရည္အေသြးမ်ား က်န္ရွိမႈ၊႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္သူမ်ား ၏ ေငြေၾကးနည္းပါးမႈ၊ေခတ္မီ  ႐ုပ္ရွင္႐ံုႀကီးမ်ားလိုအပ္မႈ တစ္ရွိန္ ထိုးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္လာတဲ့ ႐ုပ္သံ လိုင္းအသီးသီးနဲ႔ယွဥ္ၿပိဳင္ေနရတဲ့  အခ်က္မ်ားဟာ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ ေလာကအတြက္ႀကီးမားလွတဲ့ စိန္ေခၚမႈႀကီးတစ္ခုပါ””လို႔ေျပာ ၾကားခဲ့ပါတယ္။ လက္ရွိျမန္မာ့႐ုပ္ ရွင္ေလာကိုၾကည့္ျပန္ရင္ မင္းသား၊မင္းသမီးမ်ား၏ RC ေၾကးမ်ားႀကီးျမင့္မႈ၊ ႐ုပ္ရွင္ထုတ္ လုပ္သူမ်ား၏ အရည္အေသြး အားခိုမႈေၾကာင့္ ျမန္မာ့႐ုပ္ရွင္ဆက္  စပ္လုပ္ကိုင္လ်က္ရွိတဲ့ လူမ်ားဟာ အ႐ံႈးေပၚလ်က္ရွိပါတယ္။ျမန္မာ့ ႐ုပ္ရွင္ထူးခၽြန္ဆု(အကယ္ဒမီ)ေပးပြဲ အခမ္းအနား၏ အကယ္ဒမီ႐ုပ္ရွင္    ထူးခၽြန္ဆုကိုရရွိသူမ်ားကိုၾကည့္ မယ္ဆိုပါလွ်င္လည္း အေကာင္း ဆံုး႐ုပ္ရွင္ဓာတ္ပံုဆုအား ဓာတ္ပံု  ဖန္တီးရွင္ ကင္မရာမင္း ဦးတင့္  ဆန္းက(ပန္းၾကာ၀န္မံႈ)ဇာတ္ကား နဲ႔ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး  ႐ုပ္ရွင္တည္းျဖတ္ဆုကို ဟိန္းထက္  လယ္ေ၀းက ထာ၀ရအလင္းတန္း   မ်ားဇာတ္ကားနဲ႔ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုးေတးဂီတဆုကို ေတာ့ အကယ္ဒမီေဇာ္မ်ဳိးထြဋ္က ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ားဇာတ္ကား  နဲ႔ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး  ႐ုပ္ရွင္အသံဆုကိုေတာ့ ကိုဆန္း ဦးက(ပန္းၾကာ၀တ္မႈံ)ဇာတ္ကား နဲ႔ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသားဇာတ္ပို႔ဆုိကုိေတာ့ ေမာ့စ္က ထာ၀ရအလင္းတန္း မ်ားဇာတ္ကားနဲ႔ ရရွိခဲ့ပါတယ္။    အေကာင္းဆံုးအမ်ဳိးသမီးဇာတ္ပို႔ ဆုကိုေတာ့ ခ်စ္စႏိုးဦးက ရင္ကြဲ နာဇာတ္ကားနဲ႔ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ၫႊန္းဆု ကိုျမင့္ေဆာင္နဲ႔စိုးေက်ာ္ဆန္းတို႔က    ထာ၀ရအလင္းတန္းဇာတ္ကားနဲ႔  ရရွိခဲ့ပါတယ္။အေကာင္းဆံုးအမ်ဳိး သားဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ေနာင္ေနာင္ ကရရွိခဲ့ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး   ႐ုပ္ရွင္ဇာတ္ကားဆုကိုလည္း ရီျမင့္႐ုပ္ရွင္ထုတ္လုပ္ေရးမွ ထာ၀ရအလင္းတန္းမ်ားဇာတ္ကား နဲ႔ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ အေကာင္းဆံုး အမ်ဳိးသမီးဇာတ္ေဆာင္ဆုကို ေတာ့ မယ္လိုဒီက ထာ၀ရအလင္း  တန္းမ်ားဇာတ္ကားနဲ႔ ရရွိခဲ့ပါ တယ္။အေကာင္းဆံုးဒါ႐ိုက္တာ ဆုကို ထြန္းေအာင္ေဇာ္က ထာ၀ရ အလင္းတန္းမ်ားဇာတ္ကားနဲ႔ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ဒါကိုၾကည့္ျခင္းအား ျဖင့္ကေတာ့ ဒီႏွစ္အကယ္ဒမီဟာ   ဒီမိုကေရစီက်က်ျပဳလုပ္သြားတာ ျဖစ္ၿပီး ယခင္က ျပည္သူမ်ား  ထားသလိုထင္ေၾကးေပးခဲ့သူမ်ား   မရဘဲ ျပည္သူမ်ား မထင္ထား  ခဲ့တဲ့သူမ်ားရရွိခဲ့ပါတယ္။ ဒီအတြက္   ေၾကာင့္ ၀မ္းနည္းတဲ့သူမ်ားရွိသလို  ၀မ္းသာတဲ့သူမ်ားလည္းရွိပါတယ္။ ယခုႏွစ္ရဲ႕အကယ္ဒမီရရွိသူမ်ားက ေတာ့ ၀မ္းသာလြန္းလို႔မ်က္ရည္  ေတာင္လည္ရွာပါတယ္။

ၿဖိဳးေအာင္

No comments:

Post a Comment