Black-box ဆိုတာေလယာဥ္ မေတာ္တဆခ်ဳိ႕ယြင္းၿပီးပ်က္က်ခဲ့
လို႔ရွိရင္ျဖစ္စဥ္ကိုမွတ္တမ္းတင္ ထားႏိုင္တဲ့ တစ္ခုတည္းေသာပစၥည္း
ျဖစ္ပါတယ္။ Black-box ကို ေလယာဥ္ထုတ္လုပ္တဲ့ စက္႐ုံကေလ ယာဥ္ရဲ႕ အထိအခိုက္အနည္းဆံုး
ေနရာျဖစ္တဲ့ ေလယာဥ္ရဲ႕ အၿမီး ပိုင္းမွာတပ္ဆပ္ေပးေလ့ရွိၿပီး။ လိမၼာ္ေရာင္အဆင္းကို အသံုးျပဳ
ေလ့ရွိပါတယ္။
Black-box ကိုၾသစေတးလ် ႏိုင္ငံသားေဒးဗစ္ဆုိသူက ၁၉၅၃ ခု ဒီဇင္ဘာ ၁၇ ရက္မွာ တီထြင္ ခဲ့တယ္လုိ႔သိရပါတယ္။ Black-box မွာ အဓိကအစိတ္အပိုင္းႏွစ္ မ်ဳိးပါ၀င္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံသန္း မႈအခ်က္အလက္ေတြကို မွတ္သားေပးတဲ့ (Flight Data Recorder FDR) နဲ႔ ေလယာဥ္ အမႈထမ္းမ်ားစကားေျပာဆက္သြယ္ မႈကို မွတ္သားေပးတဲ့ (Cockpit Voice Recorder CVR) တုိ႔ပဲျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီအခ်က္အလက္ေတြ ကို သိမ္းေပးတဲ့ပစၥည္းကလည္း ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါေသးတယ္။ Magnotic tape နဲ႕ Solid state dtevice ပါ။ Magnetic tape ကေတာ့ခံႏိုင္ရည္ သိပ္မရွိဘဲ ပ်က္စီးလြယ္ပါတယ္။ Solid state dtevice ကေတာ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုျမန္ျမန္ သိမ္းဆည္းႏိုင္ပါတယ္။
Black-box ကဘာေတြသိမ္း ေပးသလဲဆုိေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံသန္း မႈအရွိန္ႏႈန္း၊အျမန္ႏႈန္း၊ ေတာင္ပံ အေနအထား၊ ျပင္ပအပူခ်ိန္၊ အတြင္းအပူခ်ိန္၊ ဖိအား၊ပင္လယ္ ေျမမ်က္ႏွာျပင္အျမင့္၊ အင္ဂ်င္စြမ္း ေဆာင္မႈစတဲ့အခ်က္အလက္ (၇၀၀)ေလာက္ကိုမွတ္သားေပးပါ တယ္။ on-board generator ပါၿပီး DC- 28V သို႔ AC 115 V ပါ၀ါ ေပးရပါတယ္။
CVR က ေလယာဥ္အတြင္း မွာရွိတဲ့ အသံေတြအားလံုးကို မွတ္တမ္းတင္ထားၿပီး အဲဒီ device ထဲမွာ မုိက္ခ႐ိုဖုန္းေလးမ်ား ပါ၀င္ၿပီး digital Format နဲ႔ သိမ္း ပါတယ္။ အသံတိုးေနရင္အသံခ်ဲ႕ ၿပီး သိမ္းေပးပါတယ္။ Storage device က Magnetic tape ဆိုရင္ မိနစ္ (၃၀) သာသိမ္းႏိုင္ၿပီး Solid-state ဆိုရင္ေတာ့ (၂) နာရီ စာသိမ္းေပးမွာပါ။ သိမ္းႏိုင္တဲ့ ေဒတာျပည့္တုိင္းေနာက္ထပ္အသစ္ သိမ္းမယ့္ေဒတာေတြကို Overwrite နည္းကိုသံုးၿပီးသိမ္းမွာပါ။
FDR ကေတာ့ ပ်ံသန္းမႈစနစ္ တစ္ခုလံုးရဲ႕ အခ်က္အလက္မွတ္ တမ္းေတြ သိမ္းတာျဖစ္ေတာ့ ခလုတ္ေလးတစ္ခုရဲ႕အဖြင့္အပိတ္ က အစမွတ္တမ္းတင္ေပးမွာပါ။ Solid state device နဲ႔ သိမ္းမယ္ဆုိ ရင္ပိုျမန္ၿပီး (၂၅) နာရီၾကာတဲ့ အထိ သိမ္းဆည္းမွတ္တမ္းတင္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ေလယာဥ္တစ္စီး ရဲ႕ မေတာ္တဆမႈျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္း ရင္းကို စစ္ေဆးေပးႏိုင္တဲ့ Black-box ထဲမွာပါတဲ့ FDR နဲ႔ CVR ကို Crash-surviable memory units (CSMUS) လို႔ေခၚၿပီး Black-box ရဲ႕ အသံုး၀င္မႈအေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
Black-box ကိုၾသစေတးလ် ႏိုင္ငံသားေဒးဗစ္ဆုိသူက ၁၉၅၃ ခု ဒီဇင္ဘာ ၁၇ ရက္မွာ တီထြင္ ခဲ့တယ္လုိ႔သိရပါတယ္။ Black-box မွာ အဓိကအစိတ္အပိုင္းႏွစ္ မ်ဳိးပါ၀င္ပါတယ္။ ေလယာဥ္ပ်ံသန္း မႈအခ်က္အလက္ေတြကို မွတ္သားေပးတဲ့ (Flight Data Recorder FDR) နဲ႔ ေလယာဥ္ အမႈထမ္းမ်ားစကားေျပာဆက္သြယ္ မႈကို မွတ္သားေပးတဲ့ (Cockpit Voice Recorder CVR) တုိ႔ပဲျဖစ္ပါ တယ္။ အဲဒီအခ်က္အလက္ေတြ ကို သိမ္းေပးတဲ့ပစၥည္းကလည္း ႏွစ္မ်ဳိးရွိပါေသးတယ္။ Magnotic tape နဲ႕ Solid state dtevice ပါ။ Magnetic tape ကေတာ့ခံႏိုင္ရည္ သိပ္မရွိဘဲ ပ်က္စီးလြယ္ပါတယ္။ Solid state dtevice ကေတာ့ အခ်က္အလက္ေတြကိုျမန္ျမန္ သိမ္းဆည္းႏိုင္ပါတယ္။
Black-box ကဘာေတြသိမ္း ေပးသလဲဆုိေတာ့ ေလယာဥ္ပ်ံသန္း မႈအရွိန္ႏႈန္း၊အျမန္ႏႈန္း၊ ေတာင္ပံ အေနအထား၊ ျပင္ပအပူခ်ိန္၊ အတြင္းအပူခ်ိန္၊ ဖိအား၊ပင္လယ္ ေျမမ်က္ႏွာျပင္အျမင့္၊ အင္ဂ်င္စြမ္း ေဆာင္မႈစတဲ့အခ်က္အလက္ (၇၀၀)ေလာက္ကိုမွတ္သားေပးပါ တယ္။ on-board generator ပါၿပီး DC- 28V သို႔ AC 115 V ပါ၀ါ ေပးရပါတယ္။
CVR က ေလယာဥ္အတြင္း မွာရွိတဲ့ အသံေတြအားလံုးကို မွတ္တမ္းတင္ထားၿပီး အဲဒီ device ထဲမွာ မုိက္ခ႐ိုဖုန္းေလးမ်ား ပါ၀င္ၿပီး digital Format နဲ႔ သိမ္း ပါတယ္။ အသံတိုးေနရင္အသံခ်ဲ႕ ၿပီး သိမ္းေပးပါတယ္။ Storage device က Magnetic tape ဆိုရင္ မိနစ္ (၃၀) သာသိမ္းႏိုင္ၿပီး Solid-state ဆိုရင္ေတာ့ (၂) နာရီ စာသိမ္းေပးမွာပါ။ သိမ္းႏိုင္တဲ့ ေဒတာျပည့္တုိင္းေနာက္ထပ္အသစ္ သိမ္းမယ့္ေဒတာေတြကို Overwrite နည္းကိုသံုးၿပီးသိမ္းမွာပါ။
FDR ကေတာ့ ပ်ံသန္းမႈစနစ္ တစ္ခုလံုးရဲ႕ အခ်က္အလက္မွတ္ တမ္းေတြ သိမ္းတာျဖစ္ေတာ့ ခလုတ္ေလးတစ္ခုရဲ႕အဖြင့္အပိတ္ က အစမွတ္တမ္းတင္ေပးမွာပါ။ Solid state device နဲ႔ သိမ္းမယ္ဆုိ ရင္ပိုျမန္ၿပီး (၂၅) နာရီၾကာတဲ့ အထိ သိမ္းဆည္းမွတ္တမ္းတင္ ေပးႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ေလယာဥ္တစ္စီး ရဲ႕ မေတာ္တဆမႈျဖစ္ရတဲ့အေၾကာင္း ရင္းကို စစ္ေဆးေပးႏိုင္တဲ့ Black-box ထဲမွာပါတဲ့ FDR နဲ႔ CVR ကို Crash-surviable memory units (CSMUS) လို႔ေခၚၿပီး Black-box ရဲ႕ အသံုး၀င္မႈအေၾကာင္း တင္ျပလုိက္ရပါတယ္။
ေအာင္ထြန္း
Ref; Internet
Ref; Internet
No comments:
Post a Comment